Challenges to Authenticity of Anwar al-Awlaki #9 * Awlaki claimed to have made TATP in one day. العولقي يدعي انه صنع بيروكسيد الاسيتون في يوم واحد

aper

Awlaki claimed to have made TATP in one day.

https://www.emptywheel.net/tag/minh-quang-pham/

Several web sites on the net (not providing them here) present seasoned chemists claiming that it takes several days to make TATP.
And this Vietnamese guy, named Pham, states that he saw Awlaki make TATP in one day, perhaps over about six hours of time.
This doesn’t make any sense, unless you factor in that Pham can’t remember the process. Perhaps it was meant to be that way, since the solution to Pham’s shy refusal to ask questions during this lesson, was to just look it back up on the internet – a process which would set off alerts with those who watch the net in England.
But this isn’t the first incidence of bad science in regard to Awlaki.
The first was the Omar Farouk bomb… science revealed years prior that mixing two chemicals creates a flame and does not explode. Omar Farouk’s destiny was always going to be “blow torching” his crotch.
Here is a quote from that article…
“So the fabled binary liquid explosive – that is, the sudden mixing of hydrogen peroxide and acetone with sulfuric acid to create a plane-killing explosion, is out of the question. Meanwhile, making TATP ahead of time carries a risk that the mission will fail due to premature detonation, although it is the only plausible approach.”
but do read it yourself!

http://www.theregister.co.uk/2006/08/17/flying_toilet_terror_labs/?page=2)

Even more interesting is the painfully convoluted reasoning as to why Omar Farouk was allowed on the plane.

And even more interesting than that was that at the time of Omar Farouk’s arrest, passengers were made to stay on the plane for at least 20 minutes before departing, even though a faulty bomb had just gone off. One would think that immediate evacuation and control outside of the plane, would be a more appropriate course of action.

But I digress…..
To hear of this thing with Pham… you almost get the idea, that Awlaki never really knew how to make a bomb, and instead was just poorly pretending, with a small amount of ready-made TATP powder.
And if this is true, who really made the TATP ? And who really gave Omar Farouk, a faulty crotch bomb ?

العولقي يدعي انه صنع بيروكسيد الاسيتون في يوم واحد

https://www.emptywheel.net/tag/minh-quang-pham/

على عدة مواقع على الشبكه العنكبوتيه يقول كيميائيين مخضرمين بان تصنيع بروكسيد الاسيتون يتطلب عدة ايام
اما الرجل الفيتنامي المسمى فام, يقول بانه شاهد العولقي يصنع بيروكسيد الاسيتون في يوم واحد وربما كان في فترة ست ساعات من الزمن.
هذا طبعا غير معقول الا اذا اعتمدت ان فام لا يتذكر كيفية الصنع. وربما كان المقرر ان تكون هكذا, بما ان طبيعة فام الخجوله لم تساعده في توجيه اي اسئله خلال هذا الدرس, والاعتماد على البحث عن النت لهذا التصنيع والذي قد يجلب انتباه المراقبين للنت في انجلترا.
الا ان هذه لم تكن المره الوحيده في العمل العلمي السيء في حياة العولقي.
كان العمل الاول هو عمر فاروق… كشف العلم قبل عدة سنين ان خلط نوعين من الكيماويات يؤدي الى خلق اشتعال وليس انفجار. كان مصير عمر الفاروق من الاساس هو احراق خاصرته وليس تفجيرها.

التالي هو مقتطف من المقال:
ان اسطورية الثنائي في المتفجرات السائله اي خلط الهيدروجين بيروكسايد والاسيتون فجأه مع سلفير الاسيد لخلق الانفجاؤ في الطائره هو من المستحيلات. وفي الوقت نفسه صنع بيروكسيد الاسيتون قد يسبب التفجير الغير متعمد بالرغم من انه الطريقه الوحيده الممكنه.“
الاكثر اثاره من هذا هو صعود عمر الفاروق الى الطائره وليس لديه اي وثائق.

والاكثر اثاره انه عند القاء القبض على عمر الفاروق ابقي المسافرين على الطائره لمده تزيد على عشرين دقيقه قبل المغادره مع العلم ان هناك قنبله غير مضبوطه على وشك الانفجار. قد يقول المرء بان اخلاء الطائره الفوري والاخذ بزمام الامر خارج الطائره قد يكون التصرف الاكثر واقعيه.

ولكني اتراجع……
ان اسمع هذا الامر من فام…قد تفكر في نفسك ان العولقي لم يعرف في يوم من الايام كيفية تصنيع قنبله ولكنه كان يتظاهر بصعوبه مع كميه قليله من بروكسيد الاسيتون المصنعه مسبقا.
واذا كان هذا صحيحا, فمن صنع هيدروجين البروكسايد؟ ومن اعطى عمر الفاروق قنبلة الخصوات العاطله

Print Friendly

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *